1-7 Kasım Disleksi Farkındalık Haftası

Tarih : 08.11.2017

İlk kez İngiliz Doktor W.P Morgen tarafından 1896 yılında tanımlanan disleksi “Doğuştan Kelime Körlüğüdür.” İlk olarak yapılan bu tanımlamadan sonra günümüze kadar birçok disleksi tanımı yapılmıştır. Amerikan Psikiyatri Birliğinin (APA 2001) tanımına göre disleksi, zekası normal ya da normalin üstünde olan bireylerin, standart testlere göre yaş, zeka düzeyi ve aldığı eğitim göz önünde bulundurulduğunda okuma, matematik ve yazılı anlatım düzeyinin beklenenin önemli ölçüde altında olmasıyla tanısı konulan bir bozukluktur. 
 
Özgül Öğrenme Güçlüğü, bir çocuğun okuma, yazılı anlatım ya da matematik becerisinin yaş, zeka ve eğitim düzeyine göre beklenenden belirgin düzeyde geride olması durumudur. Özgül Öğrenme Güçlüğü bu üç alandan birinde yaşanabileceği gibi bu alanlardaki bozulmalar bir arada da görülebilmektedir.
 
Özgül Öğrenme Güçlüğü yaşayan bir çocuk, yaşıtlarından zihinsel düzeyde bir farklılığı olmadığından yaşadığı güçlüğün çoğu zaman farkındadır ve buna bağlı olarak okula gitmede isteksizlik, mutsuzluk, keyifsizlik, daha önce zevk aldığı etkinliklerden bile zevk alamama ve arkadaşlık ilişkilerinde bozulma yaşayabilir.
 
Ailelere ve öğretmenlere Özgül Öğrenme Güçlüğü yaşayan çocukların erken dönemde fark edilmesinin önemi hakkında, İl Sağlık Müdürlüğümüzce yürütülen çalışmalarımız, eğitimlerimiz ve desteğimiz bütün hızıyla devam etmektedir.
 
Bu kapsamda İlimizde “1-7 Kasım Disleksi Farkındalık Haftası” çerçevesinde İl Sağlık Müdürlüğümüz tarafından Recep Birsin ÖZEN Ortaokulu Toplantı Salonu’nda 40 veli ve 10 öğretmene Özgül Öğrenme Güçlüğü’nün belirtileri, çocuğun okul sürecine etkileri, aileleri ve öğretmenleri bilgilendirme ve bilinçlendirmeye yönelik öneriler, başvuru merkezleri ve tanı/tedavi süreci hakkında eğitim verilmiştir.

 

DUYURULAR

HIZLI ERİŞİM